"Megérkeztek Ferihegyre a Wartburg gyártmányú személygépkocsik" - közli szűkszavúan a Légiközlekedés 1973. november 22-i száma, s mellé képet közöl, melyen 15 db Wartburg 353-as sorakozik a repülőtér épületénél. Annyira frissek voltak még, hogy jól látható rajtuk a négyzet alakú "Próba"-rendszám. Később a belreptéri forgalomban a típusuknak megfelelő kezdőbetű és szám formátumú rendszámmal látták el őket (pl. W-5) - ez a rendszer még jelenleg is használatos.
Ugyan a fénykép fekete-fehér, valószínűsíthető, hogy a kocsik világos-olajbarna színűek voltak, mely a leggyakoribb színűk volt a repülőtéren és általános feladatokat láttak el (talán az úgynevezett világos-olajbarna színű Wartburgokból is gyártották a legtöbbet Eisenachban).
De lehettek narancssárgák (mandarin) is, mely az 1970-es évek elején szintén kedvelt szín volt a türingiai gyárban, ez főleg a kelet-német légitársaság, az Interflug járműveinél volt jellemző.
Ekkor ugyan még nem, de az 1970-es évek végén, 1980-as évek elején már bizonyosan az LRI-nél is a Wartburg 353w típust alkalmazták felvezető autóként (follow me), egészen 1990-es évek elejéig. Ezen időszak alatt több átalakulást is megértek.
Ezeken az autókon nem a ma általánosan használatos, fekete-citromsárga kockás festést alkalmazták, hanem a hetvenes évek végétől fehér alapon három sárga csík (egy az autó középvonalán, kettő pedig az oldalán, az övvonalnál futott körbe) - no meg az elmaradhatatlan sárga villogó és "FOLLOW ME" felirat - jelezte az autó rendeltetését.
1984-ben hozta ki a VEB Automobilwerk Eisenach a 353w modell modernizált változatát, melynél az addig krómozott elemeket feketére festették. Ekkortájt a repülőtéren is változott a felvezetőautók dizájnja, a fekete-hűtőrácsos autók fehér helyett pirosak lettek, és csupán egyetlen sárga csíkot kaptak középre.
1985-ben ismét újítottak az autógyárban, így a hűtő jobb elhelyezése érdekében új homlokfalat kapott a típus. Ennek megfelelően az évtized vége felé Ferihegyen is megjelentek az előlhűtős modellek, immár zöld színben.
A Wartburgok mintegy 20 évi ferihegyi (kifutó)pályafutásának végét a rendszerváltás, és ezzel együtt a gyár megszűnése, de legfőképp a jobb, nyugati (VW) modellek megjelenése jelentette.