40 évvel ezelőtt, 1973. január 1-jén alakult meg a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság (LRI), pontosabban kivált az addig az egész hazai polgári repülést átfogó Magyar Légiközlekedési Vállalatból (MALÉV). Ekkorra a Ferihegyi Repülőtér megnövekedett forgalma szükségessé tette, hogy a légi fuvarozási, valamint a légi irányítási és repülőtér-igazgatási feladatokat külön vállalatok lássák el.
Természetesen továbbra is szoros együttműködésben dolgozott a két vállalat, hiszen közös volt az érdek (a polgári repülés biztosítása Ferihegyen), s szoros összefonódás volt a két vállalt között – számos földi kiszolgálási tevékenységet továbbra is a MALÉV kötelékébe tartozó dolgozók végeztek. Mindkét vállalat életében jelentős esemény volt, hogy 1985. november 1-jén megnyílt a repülőtér 2-es terminálja.
1992-ben aztán a gépkarbantartásra is megalakult a MALÉV-ból egy leányvállalat, Aeroplex Közép-Európai Légijármű Műszaki Központ, vagyis ACE néven.
A nagy mértékű, úgymond baráti kapcsolatot mi sem mutatja jobban, minthogy a hagyományos (emlékmű-koszorúzással egybekötött) dunakeszi repülőnapot is a három vállalat közös rendezésében tartották meg.
Az LRI korábbi kettős funkcióját végül 2002. január 1-jén (az Igazgatóság megszűnésével egy időben) két külön cég vette át: a HungaroControl Zrt. a légi irányításért, a Budapest Airport Zrt. pedig a repülőtér üzemeltetéséért vállalta a felelősséget.